
Strategiset palvelumme
Tarjoamme nykytilaa haastavia näkökulmia yritystoimintaan. Lähtökohtana on markkinan- tai yleisemmin toimintaympäristön muutos. Mitä muutokset ovat ja miten ne vaikuttavat yrityksen toimintaan? Miten muuttuneessa tilanteessa luodaan kasvua?
Palvelemme seuraavasti liiketoiminta-alueittain:
Liiketoiminnan ydin
Valuaation kasvu
Kun tulee aika myydä yritys tai omistajat haluavat irrottautua liiketoiminnasta, on järkevää tarkastella yrityksen arvoa. Arvoa kasvattavia mahdollisuuksia on useita ja niiden kartoittaminen kannattaa aloittaa noin 2 vuotta ennen kaavailtua myyntihetkeä.
Työskentelymalli: Alkukartoitus ja sen pohjalta räätälöity ratkaisu
Disruptiiviset uudet ideat liiketoimintaan
Kokonaan uutta markkinaa tai markkinaa muuttavaa ideaa voidaan tehokkaasti hakea irrottautumalla hetkeksi asiantuntijoidemme avulla nykytilasta ja katsoa kaikkea mitä yritys tekee täysin uusin silmin. Haastamalla olemassa oleva tapa toimia, voidaan löytää uusi markkina tai tuoteinnovaatio.
Työskentelymalli: yrityskohtaiset työpajat
Brändihierarkiat
Uusi kasvu löytyy usein uudesta markkinasta, jolle on luotu uusi palvelu tai tuote. Tällöin on myös hyvä tarkastella liiketoiminnan rakennetta ennen lanseerausta. Onko järkevää perustaa uusi yritys vai riittääkö uuden alabrändin luominen? Millä mallilla voidaan maksimoida tuotto ja suojata emoyritys?
Työskentelymalli: Alkukartoitus ja sen pohjalta räätälöity ratkaisu
Tekoäly - AI Business Booster
Tekoäly on tullut jäädäkseen – mutta miten juuri teidän yritys voi hyödyntää sitä konkreettisesti kasvun, kehityksen sekä kilpailukyvyn vauhdittajana? Miller Growthin AI Business Booster -palvelu auttaa kasvuyrityksiä ottamaan ensimmäiset oikeat askeleet tekoälyn hyödyntämisessä – liiketoimintalähtöisesti, ei hype edellä.
Työskentelymalli: Kaksi vaiheinen kokonaisuus, Tekoälyn tilannekuva, Ensiaskeleet & Tiekartta. Konkreettiset neuvot ja ohjeet tekoälyn käyttämiseen liiketoiminnassa.
Rahoituksen hakeminen
Rahoituksen saaminen on muuttunut markkinaehtoiseksi ja pankkien kautta saatava lainaraha ei ole enää mitenkään varmaa. Näin myös rahoituksen hakeminen on muuttunut kilpailuksi ja oikean rahoittajatahon kiinnostuksen herättämiseksi on esityksen oltava sekä innostava että sijoittajan näkökulman tarkasti kuvaava.
Työskentelymalli: Alkukartoitus ja sen pohjalta räätälöity ratkaisu
Jakelukanavat, palvelumuotoilu ja tuotteistus
Jakelukanavien arviointi (ostopolku- testaus)
Kivijalasta verkkoon vai päinvastoin? Asiakkaiden käyttäytyminen on muuttunut nopeasti ja jatkaa muuttumistaan. Tarjoamme markkinalähtöisen analyysin asiakkaiden käyttäytymisestä. Trendit antavat näkökulmaa toimialan tuleviin mahdollisuuksiin.
Myynnin kehitys asiakaskokemuksen perusteella
Myynnin tehokkuus on yrityksen tärkeimpiä KPI-määreitä. Mutta mikä on oikeanlaista tehostamista? Millainen on tasapaino digitaalisen ja ihmisten välisen myynnin osalta? Miten digitaalista asiakaskokemusta voidaan henkilökohtaistaa? Tarjoamme räätälöityjä työkaluja myynnin kehittämiseen.
Ostamisen asiakaskokemus (mystery shopper)
Asiakaskokemus alkaa ensi kontaktista ja usein etenkin digitaalisissa kanavissa emme edes tiedä, milloin se on tapahtunut. Tarjoamme asiakaskokemuksen testaamisen digitaalisissa kanavissa ja analysoimme mistä löytyvät vahvuudet ja kehityskohteet.
AI Chatbot & Agent - paketti
Tekoälypohjainen chatbot tai agentti voi olla yrityksen ensimmäinen konkreettinen tekoälysovellus, joka parantaa asiakaskokemusta, tehostaa myyntiä ja vapauttaa resursseja keskittymään olennaiseen. Me tarjoamme kokonaisvaltaisen tuen yrityksesi oman tekoälybotin rakentamiseen ja jatkuvaan kehittämiseen - liiketoimintalähtöisesti.
Uuden tuotteen tai palvelun luominen
Liiketoiminnan ydin on voimissaan, mutta kilpailijat tuntuvat voittavan tarjouksia nenämme edestä. Joskus kyseessä voi olla markkinan muuttuminen painottamaan uutta asiakkaan kokemaa arvoa, johon uudet kilpailijat ovat luoneet palvelun. Tarjoamme työkaluja löytää muuttuneessa markkinassa uutta kasvua palvelumuotoilun ja tuotekehityksen avulla.
Brändi ja markkinointi
Brändin kirkastus – työpaja
Kaikilla yrityksillä on brändi halusi sitä tai ei. Onko yrityksen brändi helposti kommunikoitavissa ja inspiroiko se asiakkaita? Visio, missio ja niiden toteuttamisen suunnitelma kuuluvat brändistrategiaan. Tarjoamme tehokasta työpajaa ja sparrausta kirkastamaan brändi kilpailueduksi.
Markkinointistrategia
Onko markkinointi valjastettu mahdollisimman tehokkaasti nostamaan yritys haluttuun harkintaryhmään? Tukeeko markkinointistrategia liiketoiminnan ydintä ja nostaa brändin kilpailuetuja oikeissa kanavissa ja oikealla viestillä kohdeyleisölle? Tarjoamme käytännön läheistä joko projekti- tai tuntipohjaista analysointia ja kirkastamista markkinointistrategisiin kysymyksiin.
Viestintästrategia
Viestintä on usein väärinymmärretty osa-alue yrityksissä. Viestintä on modernissa yritysjohtamisessa lähellä markkinointia, yleensä osana sitä ja toisaalta tuottaa kilpailuetua syventävää ymmärrystä yrityksen olemassaolon syystä. Tarjoamme käytännön läheistä joko projekti- tai tuntipohjaista sparrausta viestinnän tehokkuuden lisäämiseen.